Klantenservice
Waar kunnen we je mee helpen?
Top 4 meestgestelde vragen
-
Wij vinden het belangrijk dat je zorgeloos kan blijven genieten van je nieuwe fiets. Daarom verzorgen wij ook het onderhoud van je nieuwe fiets. Hiervoor kan je terecht bij de werkplaats bij één van onze winkels. Daarnaast heeft onze partner Fietsvoordeelshop.nl een eigen servicenetwerk met servicebussen, waarmee we het onderhoud bij je aan huis kunnen uitvoeren. Onze leasefietsen ontvangen standaard één keer per jaar een onderhoudsbeurt aan huis. Je ontvangt automatisch een herinnering wanneer het tijd is om een afspraak in te plannen voor onderhoud.
-
We streven ernaar uw fiets altijd binnen 72 uur gerepareerd te hebben. Tijdens seizoensdrukte kan dit iets langer zijn. U kan ook altijd terecht in een winkel van Fietsvoordeelshop.nl of Juizz.
-
Jazeker! Als ZZP'er of zelfstandig ondernemer kom je altijd in aanmerking voor het leasen van een fiets. Via onze webshop is er een mogelijk om een aanvraag plaatsen. De aanvraag wordt vervolgens beoordeeld middels een onafhankelijke kredietcheck.
-
Bij Leasefietsshop.nl heb je de mogelijkheid om binnen 14 dagen na levering van de fiets gratis te ruilen onder bepaalde voorwaarden. Hiervoor geldt dat de bestelde producten in ongebruikte en originele staat zijn. Vanzelfsprekend mag je een kleine proefrit op een fiets maken, maar deze mag hoogstens 2 kilometer lang zijn. In alle andere gevallen, rekenen we afschrijvingskosten.
Kies een onderwerp
Voorwaarden leasen
-
Jazeker! Als ZZP'er of zelfstandig ondernemer kom je altijd in aanmerking voor het leasen van een fiets. Via onze webshop is er een mogelijk om een aanvraag plaatsen. De aanvraag wordt vervolgens beoordeeld middels een onafhankelijke kredietcheck.
Bestellen
-
Heb je je bedacht en wil je toch liever nog iets veranderen aan je bestelling? Geen enkel probleem. Je kunt een bestelling kosteloos wijzigen. Neem contact op met onze klantenservice en houd je orderbevestiging bij de hand om gemakkelijk de gegevens aan te passen.
-
Bij Leasefietsshop kan je, tot het moment van verzenden, je bestelling kosteloos wijzigen of annuleren. Dat betekent dat je altijd nog van fiets kunt wisselen, producten kan toevoegen aan je bestelling of kosteloos je bestelling kan annuleren. Annuleer je de bestelling nadat deze is verzonden, weiger dan de bestelling bij bezorging aan de deur. Als wij al een betaling van je hebben ontvangen, dan zullen wij de aankoopsom na goede ontvangst van de retourzending aan je terugstorten. De gemaakte verzendkosten worden dan niet vergoed en dus in rekening gebracht.
-
Het is zeker mogelijk om accessoires te bestellen. Dit kan worden aangegeven in het vakje 'opmerkingen' tijdens het bestellen van de fiets. De accessoires worden in het leasecontract opgenomen en daarmee ook verrekend met het maandelijks leasetarief.
Betalen
-
De leaseprijs die je per maand betaald is berust op verschillende onderdelen. Het grootste gedeelte van de maandelijkse prijs is om de kosten van de fiets te dekken. Daarnaast valt de verzekering, het onderhoud en de service rondom je leasefiets binnen deze prijs. Hierdoor zit je onbezorgd op de fiets.
-
We hebben standaard geen aanbetaling in het leasetarief. Het is wel mogelijk om alvast maximaal 25% van de catalogusprijs aan te betalen. Hiermee verlaagt u het leasetarief. Houd er wel rekening mee dat u die aanbetaling niet terugkrijgt bij opzegging of ontbinding van de leaseovereenkomst of bij diefstal van de fiets.
Bezorgen
-
De levertijd van onze fietsen is afhankelijk van de voorraad, verschillende maten en kleuren waarin een fiets leverbaar is. Als een fiets bij ons op voorraad is, dan kan je zelf een bezorgdatum selecteren. Over het algemeen heb je de fiets dan binnen een week in huis. Als de fiets niet bij ons op voorraad is, dan is de levertijd afhankelijk van de leverancier. Deze heeft namelijk tijd nodig om de fiets te produceren en aan ons uit te leveren. Als je een fiets bestelt die we niet op voorraad hebben, dan krijg je uiterlijk na 48 uur de verwachte leverdatum van ons door. Let op: het is momenteel extreem druk bij alle fietsleveranciers. Hierdoor kunnen we de levertijden niet altijd garanderen. En worden levermomenten soms helaas uitgesteld.
-
Wij bezorgen zes dagen per week in heel Nederland (m.u.v. de Waddeneilanden). Als een fiets op voorraad is, dan kies je bij het bestellen zelf de gewenste bezorgdatum. De avond voor de bezorgdag ontvang je een e-mail met daarin het verwachte tijdvak van bezorging. De bezorger is op de dag zelf te volgen via een link die we per SMS versturen. Zo weet je precies hoe laat de fiets wordt bezorgd. Als de chauffeur naar je adres onderweg is, neemt hij contact met je op. Helaas leveren wij niet op de Waddeneilanden.
-
In Nederland en België worden alle fietsen 100% rijklaar afgemonteerd geleverd. Onze gediplomeerde monteurs lopen alle fietsen voor levering volledig na. Tijdens deze controle worden de versnellingen en de remmen afgesteld, worden de spaken gespannen en wordt er een kleine proefrit op de fiets gemaakt, zodat wij er zeker van zijn dat je fiets 100% in orde is. Eventuele accessoires worden gelijk gemonteerd. Scheelt jou weer tijd en energie.
-
Ben je onverwacht niet thuis op het moment van bezorging, dan nemen wij de fiets weer mee terug. Eén dag na de eerste bezorgpoging nemen we contact met je op en maken we een nieuwe afspraak. Wil je de fiets bij de buren laten afleveren? Houd er dan rekening mee dat we dit uit veiligheidsoverwegingen alleen doen als dit vooraf wordt aangegeven. Ook kunnen we het zadel en stuur dan niet op de voor jou gewenste hoogte afstellen.
-
Alle fietsen worden gratis bezorgd in Nederland en België.
-
We doen er alles aan om je bestelling compleet en onbeschadigd bij je te bezorgen. Neem direct contact met ons op als je fiets, ondanks alle zorgvuldigheid, toch beschadigd is. Of als je bestelling niet compleet is aangekomen. Dan lossen we dit zo snel mogelijk voor je op.
Onderhoud
-
Wij vinden het belangrijk dat je zorgeloos kan blijven genieten van je nieuwe fiets. Daarom verzorgen wij ook het onderhoud van je nieuwe fiets. Hiervoor kan je terecht bij de werkplaats bij één van onze winkels. Daarnaast heeft onze partner Fietsvoordeelshop.nl een eigen servicenetwerk met servicebussen, waarmee we het onderhoud bij je aan huis kunnen uitvoeren. Onze leasefietsen ontvangen standaard één keer per jaar een onderhoudsbeurt aan huis. Je ontvangt automatisch een herinnering wanneer het tijd is om een afspraak in te plannen voor onderhoud.
Reparatie
-
Wat naar, door een val of ongeval is er schade ontstaan aan je fiets. Hopelijk ben je zelf helemaal in orde. In een werkplaats van Fietsvoordeelshop kunnen we je op afspraak helpen om de fiets weer te repareren. Met een diefstal & beschadiging verzekering ben je ook hiervoor verzekerd. Voor schade aan de fiets geldt een eigen risico van € 25,- per schademelding. Om de schade te melden bij de verzekeraar heb je een taxatierapport van een fietsenmaker nodig. Je kunt hiervoor een afspraak in één van onze werkplaatsen maken. De kosten voor een rapport bedragen 10% van de reparatiewaarde. Deze kosten vervallen wanneer de reparatie door ons wordt uitgevoerd. Als je de elektrische fietsverzekering bij ons hebt afgesloten, kunnen wij deze schadeclaim ook direct voor je indienen bij de verzekeraar. De schade wordt vervolgens in behandeling genomen en binnen 10 werkdagen krijgt je reactie of de schade is gedekt en welk bedrag wordt vergoed. In onze werkplaats kunnen we je fiets op afspraak repareren, zodat je snel weer op je fiets zit.
-
We streven ernaar uw fiets altijd binnen 72 uur gerepareerd te hebben. Tijdens seizoensdrukte kan dit iets langer zijn. U kan ook altijd terecht in een winkel van Fietsvoordeelshop.nl of Juizz.
-
Heb je pech met je fiets? Dan komt het aan op onze 24/7 pechhulp service. Je kunt het noodnummer van onze pechhulpcentrale ten alle tijd bereiken. Zij komen door heel Europa direct naar je toe en kijken of ze de fiets kunnen repareren.
Wetgeving
-
Eerst tel je 7% van de consumentenadviesprijs van de fiets op bij je inkomen. Vervolgens wordt hierop loonheffing ingehouden. Deze bijtelling is ook te zien op je loonstrook.
-
Je kunt de leasekosten vrijwillig verrekenen (‘uitruilen’) met het brutoloon. Het brutoloon daalt dan iets, waardoor je ook minder belasting moet betalen. Zo profiteer je van het bruto/netto-voordeel. Afhankelijk van je belastingschaal bespaar je maximaal 35% ten opzichte van het privé kopen van een fiets. Als je werkgever ook nog een bijdrage doet aan het leasebedrag bespaar je tot wel 80%.
-
Je kunt de onbelaste kilometervergoeding gemakkelijk combineren met de leasefiets. Dat werkt zo: Voor woon-werkkilometers met de leasefiets is heb je geen recht op de onbelaste kilometervergoeding. Maar voor de kilometers die je aflegt met een ander vervoersmiddel – zoals een eigen auto of het ov – mag je de kilometervergoeding wél blijven uitkeren.
Administratie
-
Binnen Leasefietsshop.nl is een portal ontwikkeld voor het regelen van alle processen. Hierdoor heb je controle over je administratie en kun je alles op een overzichtelijke manier bij elkaar houden. Bij vragen over de portal staan wij altijd klaar om je te helpen.
-
Het is mogelijk om de fiets aan het einde van het contract over te nemen. 1. Bij 24 maanden is de restwaarde circa 47,5% van de catalogusprijs op moment aanvang leasetermijn 2. Bij 36 maanden is de restwaarde circa 27,5% van de catalogusprijs op moment aanvang leasetermijn 3. Bij 48 maanden is de restwaarde circa 17,5% van de catalogusprijs op moment aanvang leasetermijn
-
In slechts vijf minuten kun je je registreren via onze website. Als wij je registratie hebben ontvangen, voeren we een kredietcheck uit. We koppelen de reactie op werkdagen binnen 24 uur aan je terug. Na goedkeuring ontvang je de voorwaarden, die digitaal ondertekend kunnen worden. Vervolgens krijg je toegang tot ons online platform, activeer je account en je kunt je fiets gaan bestellen!
-
Als het leasecontract is afgelopen zijn er 3 mogelijkheden: - Je krijgt de optie op de leasefiets over te nemen. - Je levert de fiets in en de klantenservice maakt een einde aan het contract. - Je kiest een nieuw leasecontract en start een nieuw besteltraject via de portal.
Ruilen
-
Bij Leasefietsshop.nl heb je de mogelijkheid om binnen 14 dagen na levering van de fiets gratis te ruilen onder bepaalde voorwaarden. Hiervoor geldt dat de bestelde producten in ongebruikte en originele staat zijn. Vanzelfsprekend mag je een kleine proefrit op een fiets maken, maar deze mag hoogstens 2 kilometer lang zijn. In alle andere gevallen, rekenen we afschrijvingskosten.
Retouneren
-
Als je je fiets wil retourneren, kan je hiervoor contact opnemen met onze klantenservice. Wij maken dan een afspraak om de fiets bij je op te halen. Wat zijn de voorwaarden om te retourneren? Retourneren van een fiets kan tot 14 dagen na de factuurdatum van je aankoop. Er mag hoogstens 2 kilometer op proef gereden zijn. Uitzonderingen die we niet retour nemen zijn: Artikelen of producten met montage- of gebruikssporen. Artikelen of producten met missende of beschadigde originele verpakking. Producten met software waarvan de verzegeling is verbroken. GPS apparatuur dat geregistreerd of gebruikt is. Producten die op naam zijn gesteld in het register van het RDW (bijvoorbeeld Speed pedelecs). Zijn er kosten aan verbonden? Als je een product retour stuurt dan zijn de retourkosten gratis. Vanzelfsprekend kan je je product ook terugbrengen in 1 van onze winkels. Voor producten die niet in ongebruikte en originele staat zijn, worden afschrijvingskosten in rekening gebracht. Ruil je het product? Dan betaal je alleen de bezorgkosten voor het nieuwe product. Hoe retourneer ik een fiets? In het geval dat je een fiets wilt retourneren, dan komen wij deze bij je ophalen aan huis. Neem alstublieft contact op met onze klantenservice voor het maken van een afspraak.